Tristemente un cambio de ano non cambia o noso mundo, e o post de hoxe ten por obxecto dar a coñecer unha situación de inxustiza (de mans da moitas veces malchamada Xustiza) fronte a que nos estamos a mobilizar estes días, e que augura moito traballo por diante.
Nestes días están a ser xulgadas as diferentes seccións nas que se ten dividido o Caso Carioca. Posiblemente teriades a oportunidade de ler en prensa que a Fiscalía pide arquivar unha peza do Caso Carioca. Repito, é un posicionamento da Fiscalía, aquela que debe promover a xustiza social “en defensa da legalidade, dos dereitos dos ciudadáns e do interese público tutelado pola Lei” (CE, Art. 124). En fin…
O escrito da Fiscalía non ten desperdicio, vai relatando diferentes abusos de poder (proxenetismo, prostitución de menores, abusos sexuais, corrupción das forzas de seguridade do Estado...) e seguidamente vai xustificando a impunidade. Unha auténtica vulneración dos dereitos humanos que como tantas outras veces ten rostro de muller, de pobreza, de inmigración.
Non entro a máis valoracións, paso as argumentacións volcadas no detallado, crítico e revelador escrito que elaborou Gerardo, e que se está a difundir ás axencias de comunicación (posiblemente nos próximos días vos poidamos facer chegar as novas de prensa derivadas disto):
En primer lugar, nos sorprende que se considere la precariedad económica extrema de las mujeres que ejercen en un club como un mero dato social sin relevancia normativa; o que el hecho de que el dueño de un burdel imponga a las mujeres un horario estricto, les “sugiera” no usar preservativo en sus relaciones y les deje descansar un día a la semana sea para la Fiscalía indicio de mesura y proporcionalidad; o que se equipare la situación de necesidad de un inmigrante irregular cuando comete un delito con la de vulnerabilidad de una mujer que se ve abocada a ejercer la prostitución; o que, en fin, se ubiquen todas estas cuestiones en el ámbito de la “moralidad pública” y, por ello, extra muros del Derecho.
En segundo lugar, no podemos ocultar nuestro asombro ante la condescendencia con que es tratada la situación de una menor de edad que es hallada en un club con un pasaporte –exhibido al proxeneta y a la policía- en el que el año de nacimiento está corregido con un bolígrafo.
En tercer lugar, nos resulta incomprensible que se reconozca con naturalidad en el Informe la imposibilidad de proceder por un delito de abuso sexual con prevalimiento contra una mujer por haber prescrito el delito, al no haberse solicitado a tiempo la declaración del presunto autor en sede judicial, aún habiéndose producido la denuncia ante la Policía hace 8 años.
En cuarto y último lugar, se nos antoja inquietante que ciertas relaciones entre algunos miembros de la Benemérita con los “empresarios” de los burdeles sean calificadas como de simple “cortesía” o, como mucho, sean tachadas de leves infracciones administrativas.
Ana Baba está a facer un traballo estupendo, mobilizando á Rede Galega contra a Trata nunha resposta colectiva articulada, entendendo que non podemos quedar caladas ante esta realidade. Esta sección xa se arquiva, pero queda moito do Carioca por xulgar, e necesitamos que se faga xustiza.
Por iso animamos a sumarse a acción colectiva de visibilización e divulgación desta situación. Movendo esta información a través das redes, dos vosos espazos de participación e militancia, promovendo accións de resposta. Nós seguiremos dándovos información do que vaia xurdindo e das accións que emprendamos.